Köpvillkor

Avant Display tillverkar och säljer produkter för skyltning- och exponering i butiker till återförsäljare världen över. För att få tillgång till våra rabatterade återförsäljarpriser ska man köpa en viss årlig kvantitet. Vi håller lager och kan därmed leverera snabbt, oftast redan samma dag om ordern kommer in före lunch. Vi kan även leverera din beställning (med egen följesedel) neutralt direkt till dina kunder!

Om du är intresserad att bli återförsäljare så maila in en förfrågan till oss med företagsnamn, organisationsnummer, adress och kontaktuppgifter till info@avantdisplay.se

Som återförsäljare får du tillgång till egen inloggning till vår webbsida. Du kan då direkt se dina egna rabatterade åf-priser, göra smidiga beställningar och få snabba leveranser till dig och dina kunder.

Betalningsvillkor och leverans

  • Leveranstid inom Sverige och EU är 1-6 dagar
  • Vi erbjuder låga fraktkostnader med våra kurirer - DHL (Sverige) och UPS (EU/Export)
  • Betalning kan göras genom faktura med 30 dagar kredit (återförsäljare)
  • För nya företagskunder (eller privatkunder) gäller förskottsbetalning

 

Ångerrätt

Du har rätt att avbryta en order; denna makulering eller karenstid är giltigt i 14 dagar.
För att utnyttja din ångerrätt måste det vara klart att du har ändrat dig och vill återsända varorna. Ångerfristen börjar från den dag du fått varan eller en väsentlig del av de varor du beställt. Varorna ska omedlbart återsändas till oss i samma ursprungskick.

Du har ingen ångerrätt när det gäller:

  • Specialtillverkade varor som vi normalt sett inte lagerhåller
  • Typ av varor som innebär att de inte fysiskt kan återlämnas i sitt ursprungsskick.

Om en order annulleras:

Alla varor måste omedelbart returneras i sitt ursprungskick. Varorna får inte ha använts, endast noggrant undersökts. Ångerrätten är förlorad om varan skadats eller tappats bort av kunden.

Garanti och service

Leverans

Leveranstiden är normalt 1-3 dagar inom Sverige, om produkterna finns färdiga i lager. Vi levererar varorna på vårt rabatterade avtal med DHL, fraktkostnaden påförs på fakturan för ordern. Det går också bra att skicka gods med eget avtal, detta måste då framgå i ordern eller genom tidigare avtal (tillgång till era kunduppgifter till kurir).

Icke uttagna varor

Om du väljer COD (postförskott) som önskad leveransmetod, kan dina varor kvarstå i fyra veckor. Varor som ej har hämtats inom denna tid returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera kostnaden för returfrakten plus en hanteringsavgift; Detta är förnärvarande 150 kronor.

Returer

Returer återsänds på egen bekostnad, såvida inte varan är defekt eller om vi har levererat fel vara. Returer ska skickas med kurirleverans (företagspaket). För utbyte betalar vi för den nya transporten från oss till dig. När du återsänder produkter skicka dessa till oss med bud eller rekommenderat brev, inte genom vanlig post.

Återbetalning skyldighet

Om du utövar din ångerrätt, betalar vi tillbaka vad du betalat för varan snarast, allra senast inom 30 dagar från det att vi tagit emot varan. Du måste själv betala kostnaden när du skickar tillbaka varan. Vi betalar alltid kostnaden för att skicka de sk. ersättningsprodukterna till kunden.

Information om GDPR

Med anledning av den nya dataskyddslagen (General Data Protection Regulation, ”GDPR”) som börjar gälla inom EU den 25 maj 2018, vill vi informera dig om hur vi behandlar dina personuppgifter. GDPR ersätter den svenska personuppgiftslagen (PuL) som funnits sedan tidigare.

Det är viktigt för oss att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter. Därför är vi öppna med hur vi samlar in, behandlar och använder oss av de företagsuppgifter/personuppgifter som vi sparar hos oss.

Vi tar in företagsuppgifter/personuppgifter när vi lägger upp dig som kund (återförsäljare), men också för att kunna ge dig information om erbjudanden, öppettider osv. Våra kunder är i huvudsak återförsäljare dvs företag. Vi ger aldrig ut några uppgifter till tredje part.

Vi kommer ge dig ytterligare information när du frågar om vilka uppgifter vi har om dig och hur vi använder dem. Du har alltid rätt att begära att vi rättar felaktiga uppgifter eller raderar data som inte behövs. Du kan när som helst avanmäla dig från våra marknadsutskick.